Skip to main content

HomeBlog

Google Ads campagnes voor restaurants? Dat is mogelijk! Het effect?

  • Het totaal aantal reserveringen is gestegen met ongeveer 100%
  • Het totale aantal websitebezoekers is gestegen met meer dan 85% 
  • Ruim 2.400.000 ads impressies

Lees verder om te ontdekken hoe Google Ads campagnes, onze partner ‘Nomad aan het IJ’ hebben geholpen om deze resultaten te bereiken.

ONZE PARTNER

Nomad aan het IJ is een prachtig fusion food restaurant gelegen aan het IJ in hartje Amsterdam. Met hun vijfgangenmenu vol verrassingselementen nemen ze hun gasten mee op dé culinaire wereldreis van hun leven. 

Een culinair pareltje zoals Nomad verdient een mooie website van hoog niveau en als je de website van Nomad bekijkt, zie je dit ook snel weer terugkomen. Een mooie website alleen is natuurlijk niet genoeg. Het doel is om zoveel mogelijk gasten aan te trekken. 

Hoe genereer je echter meer reserveringen? En hoe bereik je een bredere doelgroep? Simpel! Maak gebruik van Google Ads campagnes. 

Of misschien toch niet zo simpel? Een succesvolle Google Ads campagne bouwt zichzelf natuurlijk niet. Achter elk succes zit een verhaal.

ONZE STRATEGIE

Ons advertentieteam is aan de slag gegaan met het inzetten van lokale Display banners en Search advertenties. Hierbij was het wel van belang dat de resultaten goed meetbaar waren. Het Analytics account van Nomad is zo ingesteld dat ons team nauwkeurig kan meten uit welke campagnes de meeste reserveringen voortkomen. Hierdoor was het eenvoudig voor ons om te testen wat het beste zou werken voor Nomad. Elk restaurant is natuurlijk anders. Testen is dus uitermate belangrijk als het gaat om het boeken van resultaten. 

Voor Nomad hebben wij verschillende doelgroepen en zoektermen getest. Hieruit bleek dat een zoekterm zoals ‘vegan fine dining’ zeer goed werkt voor een restaurant zoals Nomad aan het IJ. Met dit als basis zijn we de andere campagnes gaan bouwen en hebben we de volgende mooie resultaten mogen bereiken.

DE RESULTATEN

Je hebt ongetwijfeld de resultaten al gezien in de intro. Door middel van de bovengenoemde strategie is zowel het aantal reserveringen als het totale aantal websitebezoekers fors gestegen. Daar blijft het niet bij. Zo blijkt het succes van Nomad ook uit de ruim 2.400.000 ads impressies die de campagnes generen. Dat is natuurlijk reden voor feest.

Om dit succesverhaal te vieren hebben we een leuk interview gehouden met Ronald Esajas, eigenaar van Nomad aan het IJ. Ben jij benieuwd wat hij te zeggen heeft?

We delen binnenkort een leuke testimonial video. Stay tuned!

CONCLUSIE

Meer reserveringen genereren via Google Ads campagnes is zeker mogelijk. Houd er wel rekening mee dat elk restaurant anders is. Campagnes die goed werken voor Nomad, werken misschien toch niet zo goed voor jouw restaurant. Een campagne bouwen op een zoekwoord zoals ‘vegan fine dining’ is natuurlijk niet relevant voor een steakhouse.

Daarom zeggen wij ook altijd: ‘Testen, testen en nog eens testen’!

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. De realiteit is dat steeds meer horecaondernemers hier minder tijd of zelfs geen tijd voor hebben. Het zou natuurlijk jammer zijn om zo’n kans te laten liggen. Wil jij meer voor je restaurant doen op online gebied?

Laten we dan een bakkie doen om te laten zien hoe een samenwerking eruit zou kunnen zien!

meer weten over dit onderwerp?

Ontdek hoe wij jouw restaurant op online gebied kunnen verbeteren met één van onze specialisten. Maak vandaag nog een vrijblijvende afspraak.

020 210 1645
hello@thepixelbakery.nl